Missie en visie
Ik ben ervan overtuigd dat elk kind, ongeacht achtergrond, recht heeft op gelijke kansen. Bij Taalontdekkers begeleid ik NT2-leerlingen met persoonlijke aandacht en volgens de NT2-didactiek, zodat ze hun taalvaardigheid, zelfvertrouwen en plezier in leren optimaal kunnen ontwikkelen.

Mijn missie
Ik streef ernaar NT2-leerlingen te versterken door middel van persoonlijke en doelgerichte taalondersteuning. Ik bied een veilige en stimulerende leeromgeving waarin kinderen hun taalachterstand kunnen inhalen, hun woordenschat en taalvaardigheid vergroten, en hun volledige potentieel kunnen bereiken. Mijn doel is gelijke kansen te creëren voor alle kinderen, zodat zij vol zelfvertrouwen met plezier kunnen deelnemen aan het onderwijs en de maatschappij.

Mijn visie
Ieder kind verdient gelijke kansen in het onderwijs. NT2-leerlingen brengen veel kwaliteiten mee, maar hebben vaak extra taalondersteuning nodig. Ik geloof dat taalontwikkeling hand in hand gaat met zelfvertrouwen, welbevinden en schoolse vaardigheden.
Ik zie een toekomst waarin taal geen barrière vormt, maar een brug naar nieuwe mogelijkheden. Mijn doel is om kwalitatief hoogwaardig NT2-onderwijs te bieden dat aansluit bij de behoeften van ieder kind. Ik streef ernaar kinderen en hun families de tools te geven om succesvol te zijn in een meertalige wereld, en zo een positieve, duurzame impact te maken op hun leven.

Mijn aanpak
Ik richt mij op de taalontwikkeling van NT2-leerlingen, waarbij ik deze koppeling altijd leg aan hun sociaal-emotionele groei. Woordenschatontwikkeling krijgt speciale aandacht, omdat dit de basis vormt voor schoolsucces. Mijn onderwijs en begeleiding sluiten, waar mogelijk, aan bij het actuele taalniveau van het kind, volgens de NT2-leerlijnen. Meertaligheid wordt hierbij gewaardeerd en actief benut. Ik werk nauw samen met school, ouders en externe partners om de best mogelijke ondersteuning te bieden, en differentiatie en maatwerk vormen daarbij de kern van mijn aanpak.

Gelijke kansen voor ieder kind
Het kind staat centraal, met een persoonlijke aanpak die aansluit bij de individuele behoeften en talenten van elke leerling. Er wordt een veilige en stimulerende leeromgeving geboden, waarin kinderen zich kunnen ontwikkelen tot zelfverzekerde en succesvolle taalgebruikers. Zo krijgt ieder kind de kans om te schitteren
"Ingrid heeft mijn zoon geholpen om zijn taalachterstand in te halen. Nu kan hij meedoen in de klas en gaat hij weer met plezier naar school!"
[moeder NT2-leerling groep 5]